Céges bemutatkozó weboldal
Vége annak az időszaknak, amikor automatikusan előnyt jelent az a tény, hogy van egy weboldalunk. A mai kor felhasználójának több kell.
Általános az a gondolat, hogy a cégvezetők a honlapokra úgy gondolnak, mint egy katalógusra vagy prospektusra. Az pedig még nagyobb gond, hogy úgy is használják.
Tehát kizárólag annak a kezébe nyomjuk bele, aki betér hozzánk. Kizárólag üzletkötés közben hivatkozunk rá. Ráadásul alig frissítjük. Több éve ugyanaz a tartalom, a felépítés pedig még régebbi.
Mitől működik jól egy céges weboldal manapság?
Mint minden marketing eszköz, így a weboldal is akkor működik jól, ha van értékesítési stratégiánk. Azaz megvannak a lépések, hogy egy potenciális vásárlóval ki melyik fázisban mit csinál egy folyamaton belül. Ha tehát folyamatokban gondolkozunk, akkor megtalálhatjuk azokat a pontokat, ahová a weboldalt, mint értékesítőt be tudjuk illeszteni.
Például ez azt jelenti, hogy a potenciális ügyfelek az oldalra kerülnek, onnan pedig továbbmennek. Jó esetben tovább az értékesítési csatornán a konkrét vásárlásig, kevésbé jó esetben pedig abba a körkörös folyamatba, ahol keringtetjük őket az interneten, amíg vissza nem térnek és be nem csúsznak vásárolni - ez a remarketing. A legkevésbé jó eset az, hogy sosem költ nálunk egy forintot sem, de nem ez a legrosszabb.
A legrosszabb eshetőség
A legrosszabb az, ha egy potenciális vásárlót elengedünk. Akit egy megfelelően működő automatikus értékesítői céges weboldal behozott volna a boltba, de mi nem rendelkezünk ilyennel.
Képes a weboldala arra, hogy kiszűrje és tálcán kínálja a legjobb vásárlókat?