Vevőszerző weboldal
Először is tekintsük át, hogy milyen egy vevőszerzésre kitalált és elkészített honlap.
Egy vevőszerzésre kitalált oldalt látogatják a felhasználók. Tegye mindenki a mércét oda, ahová szeretné, de aki napi 1000 látogatót szeretne, annak a napi 10 az kevés.
Mitől vevőszerző a weboldalad?
Például attól, hogy a weboldala linkje sok helyen megtalálható a világhálón, méghozzá releváns társoldalakon. Mondjuk egy hasonló témával foglalkozó fórumon, vagy blogon, vagy egy hasonló célcsoportot célzó másik szolgáltató weboldalán.
A második dolog, hogy megtaláható a keresőkben. Természetes módon, és keresőhirdetések által is. Legalább az egyiket használva, de kiszámíthatóan látogatókat kell szereznünk a keresőkből. Ha új a weboldala, akkor először hirdessen, utána keresőoptimalizáljon.
Ha annyira újszerű terméket forgalmazunk, hogy a potenciális vásárlók problématudata még nem elég érett, akkor Facebookos vagy egyéb banneres hirdetésekkel vonzhatjuk be az embereket olyan oldalakról, ahol hasonló témával foglalkoznak.
A vevők kiszolgálása, felhasználói élmény
Tehát tisztáztuk, hogy az első lépés a látogatók megszerzése. Ha ez rendben van, akkor még korántsem dőlhetünk hátra. Képzeljük el, ahogy a boltunkba rekordmennyiségű látogató érkezik. Mit tapasztalnak? Azt látják, hogy egy megbízható és minőséget forgalmazó cég vagyunk? Vagy pont az ellentétét sugározzuk? Úgy érzi a látogató, hogy ilyen üzlet nincs még egy a környéken és hogy megtalálta azt, amire már régóta vágyott?
Ezek alapján válnak a látogatókból vásárlókká az emberek. Ezt a transzfomációt konverziónak nevezzük. Ennek pedig van egy aránya, ami kiemelten fontos. Méghozzá azért, hogy láthassuk, hogy 100 weboldallátogatóból hányan válnak tényleges vásárlóvá.
Sokszor nem az a gond egy weboldal működésében, hogy nincs elég látogató. Sokszor azt a rossz megoldást választják a tulajdonosok, hogy: akkor most előfizetünk egy méregdrága reklámra és dupla annyi embert hozunk be. Ez rendben lenne akkor, hogyha a konverziós arány is maximalizálva lenne, mert addig csak pazarlunk.
Vevőszerzésre fel!
Általában pár egyszerű megoldással többszörösére emelhetjük a konverziót. Így 100 látogatóból nem 10, hanem 25 fog vásárolni. Ez több mind kétszeres emelkedést jelent a forgalmat nézve. Méghozzá úgy, hogy reklámra nem költöttünk egy petákkal sem többet...