Landolóoldal-tervezés
A landoló oldal kifejezést leginkább “koncentrált eladásnak” lehetne fordítani. Nézzünk gyorsan egy példát?
Vegyünk egy céget, akik állateledelek forgalmazásával foglalkoznak. Rendelkeznek egy weboldallal, amelyet a keresőben meg is lehet találni. Az most mindegy, hogy hirdetéses vagy természetes módon vannak jelen, de a Google kilistázza.
Kattintás után a főoldalra jutunk, ahol keresgélés után találunk egy olyan terméket, amely nagyjából megfelel nekünk. Itt körülbelül mennyi esély van arra, hogy azonnal vásárol? Hány kattintást kellett megtennie? Mennyi időbe telt ez Önnek? Miben különbözött a weboldala a konkurenciától?
Nézzünk egy landoló oldalas megoldást!
A keresőben nem a huszadik állateledelt reklámozó céges weboldal az Öné. Sőt az Öné nincs is optimalizálva arra, hogy "álladeledel". Túl nagy a konkurencia, egy kattintás ára nagyon magas. Ön okosabb és arra optimalizál, hogy “állateledel fehérje érzékeny kutyáknak”. Mi az előnye?
Erre a keresőszóra egyedüli, nincs konkurencia, tehát minimálisak a költségek, és sokszoros az esély, hogy kattintsanak. Lehet, hogy kevesebben írják be, de a keresők 90%-át Ön viszi el. Tehát gyakorlatban ugyananyi látogatója van, de olcsóbban. És még csak most jön az igazi előny.
Nem a főoldalra irányítjuk az érdeklődőt, hanem egy olyan elszeparált landoló oldalra, ahol kifejezetten az őt érdeklő témával foglalkozunk: a fehérje érzékeny kutyusoknak szánt eledelről.
Hitelességnövelő elemek előnye
Olyan ügyfélvéleményeket írunk, amelyek alátámasztják, hogy ez az eledel kiváló. Orvosi bevizsgálásról szóló iratokat mutatunk be. Boldog és szaladgáló kutyusokról teszünk fel videót. Összeszedjük az összes olyan elemet, amellyel bebizonyítjuk, hogy egyedülállóan jó a termékünk.
Ráteszünk egy lapáttal azzal, hogy csomagot és upsell terméket kínálunk, azonnali megrendelésre ösztönzünk és természetesen emeljük az árat, mivel összehasonlíthatatlan a termékünk a többiekével.
Mennyi az esély, hogy itt vásárol? Mennyi az esély, hogy a konkuenciával összehasonlítható? Mennyi plusz pénzt tud így elkérni? Milyen szinten érzi a vevő azt, hogy ez a cég tudja, hogy neki mi kell? Milyen szinten térül meg a beruházása és milyen gyorsan?