Webshopkészítés
Egy jól működő webáruháznak 3 fő összetevője van: kiszámítható vevőszerzés, stabil üzemű és felhasználóbarát weboldal, illetve megfelelő minőségű termékek és talpraesett ügyfélszolgálat.
A 3 tényező egy folyamatot is alkot, amelyet nekünk tervezéskor figyelembe kell venni. Honnan érkezik a vevő? A webshop melyik részére irányítjuk? Mit kínálunk neki? Milyen eszközökkel nyerjük el a bizalmát? Hogy tudunk számára még olyan termékeket kínálni, amelyeket nagy valószínűséggel szívesen vásárol meg plusszban?
Ezek mind olyan részletek, amelyeket a tervezéskor már tisztán kell látni.
Vevőszerzés
A vevőszerző rendszerünk rengeteg csatornán keresztül áramoltathatja be az érdeklődőket. Ez lehet online vagy offline megoldás is, attól függően, hogy a célcsoportunkat hol lehet elérni a leghatékonyabb módon.
Talán a legklasszikusabbak a Facebook vagy a Google Adwords hirdetések, de egyéb banneres reklámokat is használhatunk. Illetve ott vannak a PR cikkek, amelyeket hasonló témakörben íródó online blogokon is elhelyeztethetünk.
Tehát van forgalom a weboldalon. Ez már egy bizonyos összegbe került számunkra. Ezután már nem mindegy, hogy ezen az összegen lézengő látogatókat, vagy nagy értékű vásárlókat irányítottunk a webáruházunk termékeire.
A webshop minősége
Az oldal lassú, vagy éppen nem elérhető. A termékekről alig vannak képek, de azok is kis méretűek és homályosak. Túl van bonyolítva a rendelés és regisztrációs emailek hadát kell visszaigazolni ahhoz, hogy tudjunk rendelni egy apró terméket. Az eredmény az, hogy a vevőszerzésre elköltött pénz az ablakon távozott.
Magyarul elsődleges az, hogy technikailag és használhatóság szempontjából kifogástalan legyen az oldal. Nem is beszélve arról, hogy manapság az okostelefonokról internetezők és vásárlók megelőzték az asztali számítógépet használókat. Tehát, aki nem készül fel arra, hogy mobilon is megfelelően működjön az oldal, az a vevők több, mint felét elvesztette. Mintha a boltjába csak minden második embert engedne be.
A kiszolgálás
Az ügyfélszolgálat az utolsó nagy pillér, amelyen sok múlhat. Ha esetleg nem került fel egy termékhez bizonyos információ, ami a vásárló számára fontos lenne, akkor telefonál. Ha telefonál, akkor azonnali információra van szüksége. Ezen az információn áll, hogy a termék megfelel-e neki vagy nem, hogy elkölti-e a pénzét Önnél, vagy sem. A kiszállítások kezelése is ide tartozik, illetve a garanciális eseteket se felejtsük el.
Az ügyfélszolgálatos feladatkört mi nem tudjuk ellátni. Azonban az első két fő elemet Önnel együttműködve ki tudjuk alakítani. Illetve biztosítani tudjuk, hogy kényelmesen használhassák a vevői a webshopját és Ön is kiváló kommunikációt tudjon végezni velük.