Konverzióoptimalizálás
Két féle módon csökkenthetjük hirdetéseink költségeit, avagy növelhetjük azok hatékonyságát:
- Hirdetéseink optimalizálásával
- Céloldalunk optimalizálásával
Magyarul nem mindegy, hogy jól megszerkesztett hirdetéseink milyen minőségű weboldalra mutatnak, illetve, hogy 100 potenciális vásárlónk közül végül honlapunkkkal hányat tudunk meggyőzni arról, hogy számunkra tényleges bevételt generáljanak.
Bizalomépítés
Gondolkodjunk leegyszerűsítve és nézzük meg, hogy egy látogató miért dönt úgy, hogy nálunk fog vásárolni.
A vásárlás egy olyan döntéshelyzet, amikor a pénzünkért a legjobbat szeretnénk kapni a legolcsóbban. Valljuk be, hogy nagyon nehéz jó döntést hozni manapság, amikor minden problémára legalább 7 termék létezik megoldásként. Az időnk nagyon kevés, hogy eldönthessük pontosan melyik a legmegfelelőbb választás, így érzelmeinkre és megérzéseinkre hallgatunk. Itt lép életbe a bizalom faktor.
Egy Önt és a vállalkozását frissen megismerő személy számára azonnali bizalmat keltő elemek lesznek fontosak. Azon van, hogy a bizalmatlanságát csillapítsa, hogy elhihesse Önnek, hogy a konkurenciával ellentétben az Ön ígérete a legigazabb. Ehhez olyan egyszerű eszközök állnak rendelkezésre, mint a:
- referenciák
- ügyfélvélemények
- elismerések, díjak, tanúsítványok
Fényképpel, névvel, elérhetőséggel ellátott ügyfélvélemények extra hatékonyak tudnak lenni. A referenciákhoz a megrendelő nevét és telefonszámát is érdemes kitenni - természetesen ha ehhez az említett személy beleegyezését adta. Feltehetünk a weboldalra fényképeket díjátadókról, találkozásokat híres személyekkel, vagy egyéb elemeket, amelyek meggyőzik a látogatót, hogy bízhat az Ön termékében és bátran vásárolhat.
Árazási technikák
Ha pedig már vásárlásnál tartunk, akkor miért ne maximalizálatnánk egy vevő kosárértékét. Erre való az upsell.
Az upsell lényege, hogy arra a pszichológiai tényezőre építünk, hogy ha az ügyfél már kinyitotta a pénztárcáját, akkor könnyebben mond igent, ha ráadásként kínálunk még valamit. Tipikus történet a cipő és a hozzá való cipőbox a boltban. Gondolom Ön is ismeri a történetet. De ugyanilyen az "Adhatom nagy kólával a közepes helyett?" kérdés is. Tehát a lényeg, hogy egy pici lépéssel a vásárlás összértékét növeljük meg.
Több fajta upsell is létezik. Ilyen például a mennyiségi upsell, amikor kosárba rakás után rákérdezünk, hogy: nem veszel inkább kettőt és akkor legközelebb nem kell postaköltséget fizetned, vagy rendeljetek együtt a barátnőddel, stb...
Van a következő lépcsős upsell, amikor egy termékhez felajánljuk a hozzá tartozó kiegészítőt, ahogy a fenti példában is olvasattuk. Mondjuk egy telefonhoz a hozzá tartozó tokok egyikét, vagy egyéb tartozékot.
Az ingyenszállításos upsell esetén felkínáljuk a vásárlónak, hogy tegyen be a kosarába egy bizonyos értékű terméket, mert így a kiszállítás már ingyenes lesz. Az emberek nagy része inkább egy plusz terméket választ, minthogy a postázásért fizessen.
Ugyanilyen technika az is, hogy több terméket egy csoportba rendezünk. Például egy cipőt, farmerrel és felsővel. Adhatunk a csomagra kedvezményt, de nem feltétlenül szükséges.
Megvalósítható ez az én webshopomban is?
Abszolút! De nem is kell tipikusan webshopnak lenni. Bárhol beépíthetőek ezek az elemek, ahol konkrét vásárlási folyamat történik a weben.
Jelentkezzen nálunk, ha Önnél is elkezdhetjük az optimalizálást!