Szikora Marcell Szikora Marcell | olvasási idő: 9 perc

Körülbelül február elején keresett meg az irodámban Orha József az Orha Művek ügyvezetője. Kíváncsi volt, hogy milyen eszközökkel lehetne a cége online megjelenését pár szinttel magasabbra emelni. Az egész így kezdődött...

Nyitottság és kíváncsiság

Azokat az ügyfeleimet és partnereimet, akikkel a leghatékonyabban tudunk együtt dolgozni, egytől egyig jellemzik bizonyos tulajdonságok. Ezek közül a legkiemelkedőbbek azok, amelyek nyitottá, kíváncsivá teszik őket. Tehát ha leül velem beszélgetni, akkor már az első alkalommal szeretne olyan dolgokat hallani, amiről eddig még nem tudott vagy új szemléletmódot alakíthat ki benne. Valószínűnek tartom, hogy ha nem hallana tőlem legalább egy szemfelnyitogató tanácsot sem már az elején, akkor a következő alkalommal szóba se állna velem...

Ezzel én tisztában is vagyok és ennek az elvárásnak mindig meg akarok felelni. Emiatt egyesek számára túl hosszú időnek tűnhet az előkészítő szakasz. Ha viszont nem tisztázzuk előre azt, hogy kinek mik a szándékai és mit vár el a másiktól, akkor a közös projekt vége kudarcot fog hozni. Egyikőnk se azt fogja kapni, amire az elején vágyott: egy sikeres együttműködés és a közös céljaink elérése...

Célok

Ahogy megismertem, nagyon hamar rájöttem, hogy Orha úrnak kristálytiszta és kemény célkitűzései vannak. Ez mindig hatalmas segítség nekünk, mert így minden kis építőelemet úgy tudunk a helyére illeszteni, hogy az az elvárt végeredményt hozza.

Elég hamar rájöttünk, hogy a jelenlegi céges weboldal nem felel meg ezeknek a követelményeknek. Rengeteg módosítás után sem lenne eredményes. Egy teljesen újragondolt és kifejezetten a megfogalmazott célok szolgálatára tervezett, marketingorientált honlap elkészítésében láttuk a megoldást.

Marketingorientált céges weboldal

Mint ahogy az előző cikkemben is kifejtettem: egy weboldal marketing nélkül csak egy dísz. Felrakhatjuk a polcra, csodálhatjuk is, de ennél több haszna nem nagyon van. Nézzük meg tehát sorban, hogy az Orha Művek Kft. legújabb honlapja milyen marketing követelményeknek tesz eleget.

Ügyfélvélemények

A kihagyhatatlan elem. Minden céges weboldal alapeszköze. Az öndicséret sokszor nagyon büdös. De mi van akkor, ha ugyanezt nem Te, hanem partnereid és ügyfeleid mesélik el rólad? Így már tiszta és befogadható...
Már a honlap indulásakor sok ügyfélvéleményt tudtunk kitenni, méghozzá névvel ellátva, ami szintén egy hitelességi faktor.

Van jobb tehát egy ügyfélvéleménynél? Igen! Ha kettő van belőle! De annál is van jobb: ha rengeteget használhatunk.

Ebben is partnerek tudtunk lenni. Józsefék rendszeressé tették azt, hogy meginterjúvolják az ügyfeleket. Ez belátható időn belül rengeteg marketing alapanyagot jelent. Bele se kell olvasni egyikbe sem, mert ha szimplán rájuk nézel, már látod, hogy ennyi elégedett ügyfél már nem lehet a véletlen műve.

Az ügyfélvélemény az egyik leghatásosabb marketing eszközök egyike.
​Az ügyfélvélemény az egyik leghatásosabb marketing eszközök egyike.

Referenciák

Hasonló jelentőségű elem, mint az ügyfelek elégedett véleménye. Ráadásul itt is elmondható, hogy nem kis számokban kell gondolkoznunk, ha az Orha Művek munkásságát vesszük.
Rengeteg információt megadunk egy-egy referenciamunkáról. A megrendelő neve, nagy felbontású képek, kapcsolódó ügyfélvélemények, kapcsolódó szolgáltatások, stb...
Mégis a legfontosabb elemnek azt emelném ki, hogy az adott munkához tartozó kapcsolattartó telefonszáma is megjelenik. Hogy ez miért fontos? Mert szerintem nem sok cég merné bevállalni azt, hogy az átadott munkáiról közvetlenül a megrendelőt kérdezgessék az érdeklődők. Itt kiderülhetnek sumákságok, csúsztatások, vagy akármi olyan, ami miatt igazából biztosan nem szerződnél az adott céggel Te sem. Jelen esetben nincs mitől félni, így bátran használjuk ezt az elemet a weboldalon.

A referenciák megfelelő tálalása nagyon fontos a bizalom kialakításakor.
A referenciák megfelelő tálalása nagyon fontos a bizalom kialakításakor.

Landoló oldalak

Az eddig felsoroltak tökéletesen szépek, de hatástalanok akkor, ha nincsenek olyan csatornák, amin keresztül a potenciális ügyfeleket a honlapra vezethetjük. A mi esetünkben elsősorban Adwords hirdetéseket alkalmazunk, amelyek egy-egy landoló oldalra terelik érdeklődőinket. Ezen oldalak azonnali, nagy mennyiségű, koncentrált bizalmat adnak át a látogatónak. Az adott téma köré csoportosuló ügyfélvélemények, referenciák mellett biztosítunk számukra egy kiemelt kapcsolattartó munkatársat is. Ő az adott téma szakértője és bármikor visszahívást lehet tőle kérni. Ez kényelmes és ingyenes.
Előfordulhat, hogy esetleg a weboldalon nézelődő potenciális vásárló nem tudna azonnal döntést hozni. Ebben az esetben is van egy megoldásunk, hiszen Adwords Remarketing segítségével még egy ideig emlékeztetjük arra, hogy a rendelkezésére állunk.

A landoló oldalak generálják a látogatót ügyféllé.
​A landoló oldalak generálják a látogatót ügyféllé.

Hogyan tovább?

A weboldal nemrégiben került átadásra és még nem működik teljes gőzzel a marketing gépezet sem. Elvégzendő munkából tehát még akad bőven. De nem vagyunk híján olyan ötleteknek sem, amelyek Orha úr céljait méginkább támogatják.

Nagy örömmel nézünk a jövő felé, amikor közös munkáról van szó. Valószínűleg ez a másik oldalon is hasonlóképpen van, hiszen az alább olvasható vélemény is ezt támasztja alá. Olvasd el és tekintsd meg a kész weboldalt is: Orha Művek Kft weboldal.

Ügyfélelégedettségi felmérés (Orha József)

Minden kisebb-nagyobb projekt után felteszünk pár kérdést partnerünknek. Kíváncsiak vagyunk, hogy mi a véleménye a weboldalról, amit elkészítettünk neki. Íme a József által kitöltött kérdőív.


Elégedett vagy a végeredménnyel? Azt kaptad, amire számítottál? Esetleg többet?
Elégedett vagyok! Igen! A honlapot többen is dicsérték, köztük egy amerikai online rendszer ügyfélszolgálati kapcsolattartója is. Azt, hogy nem csak futószalagszerűen csináltatok nekem egy honlapot, hanem agyaltál is a minél jobb megoldásokon és szövegezésben is segítettél, azt külön köszönöm.
Ez nem biztos hogy minden ügyfélnek jár, de emiatt mondhatom, hogy többet kaptam, mint vártam.

Elégedett vagy a hozzáállásunkkal és a kiszolgálással? Rugalmasak és udvariasak vagyunk?
Rugalmasak vagytok, és gyorsak. Mármint amikor küldök egy frissítési igényt (kép, szöveg), akkor hamar felkerült az oldalra.

Volt-e már tapasztalatod más webes fejlesztőkkel? Ha igen, mit tapasztaltál, miben vagyunk mi mások?
Volt, igen. Nem értettek ennyire a fejlesztéshez, az új trendekhez, és nem is olvastak olyan háttéranyagot mint Te: pl. marketing, stb.

Mit tartasz a mi legnagyobb erényünknek? Miért ajánlanál másoknak is?
Lelkesek, elhivatottak vagytok, ajánlani foglak másoknak, mert tudom, hogy a legjobbat próbáljátok majd nyújtani nekik is.
Gondolkodtam negatívumon is, pontosabban, hogy mit lehetne még fejlesztenetek, de nem jut eszembe semmi.
Én elégedett vagyok. Azt gondolom, hogy a honlap az Adwords-el úgy tud működni, mint egy üzletkötő majd.


Hálás köszönet

Ezúton is köszönjük a megbízást, illetve a korrekt hozzáállást, a pontos fizetést és a nyitott elmét, amit Józseftől kaptunk. Engedélyét adta azügyben, hogy ha bármilyen kérdés merülne fel benned a munkánkkal, vagy a projekttel kapcsolatban, akkor telefonon elérhető és személyesen is meghallgatható a véleménye:
Orha József: +36 20 261 16 43

Ha tetszett, oszd meg barátaiddal, üzleti partnereiddel:

Szólj hozzá és véleményezz...
comments powered by Disqus