Szikora Marcell Szikora Marcell | 2015/máj/06 | olvasási idő: 3 perc

Egy brand felépítése, egy cég sikerre vitele nem olyasmi, ami elsőre hiba nélkül végigvihetnénk. A hibából azonban tanulhatunk, ráadásul akár anélkül, hogy ebből kárunk származna.

Már egyszerűen egy weboldal megtervezésénél is szembesülhetünk olyan döntésekkel, amelyekre magunk képtelenek vagyunk választ találni. Minden tapasztalatunkkal, statisztikával és szakértői véleménnyel a hátunk mögött sem mondhatjuk meg biztosra, hogy két kicsit eltérő dizájn közül melyik lehet majd a hatékonyabb.

Mi erre a megoldás?

Egyszerűen annyi, hogy a döntés súlyát levesszük a saját vállunkról, és hagyjuk, hogy a látogatók szolgáltassanak igazságot. Ezt úgy tehetjük meg, ha A/B teszteket végzünk.

Ha egy oldalból, egy landing page-ből vagy feliratkozási oldalból több változat között őrlődünk, kezdjünk „tesztvetítésbe” a premier előtt. Használd ki a közösségi médiát, címlistákat, és egy kisebb közönségnek mutasd be az oldalakat. Ügyelj arra, hogy minden változatot elegendő számú látogató érjen el, és így rendkívül hasznos információkhoz juthatunk.

Amit ebből megtudhatsz:

A statisztikákból kiderül majd, hogy mennyi időt töltenek el az egyik vagy a másik oldalon a látogatók. Hogy hogyan viselkednek, hol kattintanak rá és milyen hivatkozásokra, gombokra, hol adják meg szívesebben adataikat.

Elképesztően részletes információkat szerezhetsz a felhasználók viselkedéséről, de ez nem minden: kis eltérésekkel bíró oldalakat tesztelve arra is pontosan rájöhetsz, mi az, amit esetleg rosszul csinálsz. Hogy hol lépnek ki a felhasználók, mikor döntnek úgy, hogy elhagyják az oldalt, mely elemek keltenek visszatetszést bennük – vagy éppen bírják rá őket a maradásra, vezetik őket a konverzióig.

Ennél biztosabb módszer nincsen.

Nem kell mindent egy lapra feltenned – a hollywoodi stúdiók sem hagyatkoznak a szakemberek véleményére és tehetségére egy blockbuster elkészítésénél, hanem kisebb közönségeknek több változatot vetítenek le. Fogadják a visszajelzéseket, változtatnak, amin kell.

Optimalizálnak.

Ezt kell tenned a weboldaladdal is: a „nagy premier” előtt rá kell jönnöd, mit csinálhatsz jobban, és hogyan – ezt pedig pofonegyszerűen megteheted, még ha némi munkát igényel is a folyamat.

Az eredményekért azonban biztosan hálás leszel.

Ha tetszett, oszd meg barátaiddal, üzleti partnereiddel:

Szólj hozzá és véleményezz...
comments powered by Disqus