Szikora Marcell Szikora Marcell | 2015/márc/03 | olvasási idő: 4 perc

A webdizájn pár éve még határozottan kisebb kihívást jelentett, hiszen elegendő volt egyetlen megjelenést elkészíteni. De érdemes-e ma külön áldoznod arra, hogy mindenkinek saját platformja lehetőségei szerint jelenjen meg oldalad? Megéri-e a plusz munka?

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint 2014-ben tízből négy magyarnak már volt mobilnet előfizetése. Bár a hazai mobilnet-piac viszonylag lassan bővül, az okostelefonok már egyértelműen uralják a mobilpiacot, és a több mint négymillió felhasználó, aki internetezésre használja ezeket az eszközöket, nagyon is jelentős erőt képvisel.

Ha figyelembe vesszük azt is, hogy a magyarok 22 százaléka az Eurostat szerint nem internetezik, kiderül, hogy hazánkban a nethasználók több mint fele használ mobiltelefonos platformokat, és az aktív, dolgozókorú népességben, ez az arány még magasabb.

Nem számít az alternatíva

A tendencia globálisan is meggyőző - nem csak egyre többen használják világszerte a világhálót, de egyre nagyobb arányban csatlakoznak be az új felhasználók mobileszközökről, táblagépekről. A fejlett országokban sokan egyszerre több eszközt is használnak, asztali gépet és okostelefont, táblagépet egyszerre.

A mobiltelefonról indított keresések 80 százalékát az emberek olyan helyekről indítják - munkából vagy otthonról - ahol asztali gép is rendelkezésükre áll. Mégis sokszor inkább a mobilt használják, az alternatíva ellenére. Mindebből nem nehéz levonni a következtetést, hogy a kisebb képernyővel bíró eszközök ma már épp olyan fontosak, mint az asztali gépek – a hagyományos webdizájnnak pedig erre reagálnia kell.

Te is elveszíted a mobilos közönséget?

A mobilok, tabletek, általánosságban az okoseszközök számos olyan sajátossággal bírnak, amelyek megkülönböztetik a netezés élményét az asztali gépekétől. A képernyő kisebb, a navigáció sokszor nehézkesebb, mivel ujjainkat kell használni. A Flash és néhány más megoldás az eszközök egy tekintélyes részén egyáltalán nem működnek. Mindehhez a felhasználók türelmetlenebbek, s mint ilyen kíméletlenebbek is. Néhány másodperc után másikat keresnek egy olyan oldal helyett, amely lassan töltődik be vagy nehézkesen használható mobilról.

A reszponzív dizájn, ezt senki sem vitatja, idő, energia és források befektetését kívánja meg. Ez azonban sokszorosan megtérülő befektetés, és ez ma Magyarországon épp annyira igaz, mint bármely nyugati országban volna. Ha nem megfelelően jelenik meg a weboldalad azoknak, akik nem asztali gépről neteznek, látogatókat, potenciális ügyfeleket, piaci részesedést veszítesz.

2015-ben ez már egyáltalán nem újdonság – a tendencia évek óta változatlan, és egyre több weboldalt alakítanak át úgy, hogy személyre szóló felhasználói élményt biztosítson. Ha még nincs reszponzív weboldalad, máris le vagy maradva, de még semmi sincs veszve – váltani sosem késő, és minél előbb reagálsz, annál nagyobb előnyhöz jutsz vetélytársaiddal szemben.

Ha tetszett, oszd meg barátaiddal, üzleti partnereiddel:

Szólj hozzá és véleményezz...
comments powered by Disqus