Szikora Marcell Szikora Marcell | 2015/máj/05 | olvasási idő: 3 perc

Rengeteg döntést kell meghoznod, ha új dizájnt akarsz egy weboldalnak – a legtöbb esetben azonban jobban jársz, ha nem bonyolítod túl a dolgokat.

A leghatékonyabb weblapok azok, ahol a felhasználónak nem kell gondolkodnia – legalábbis azon, hogy hol keressen bizonyos dolgokat, hogy hová tekintsen, mit olvasson legközelebb. Jó esetben ezeket nyilvánvaló módon kínáljuk fel neki, hogy természetesen kövesse az általunk kijelölt utat.

Hogyan érhetjük ezt el?

Mindenekelőtt egy világos vizuális hierarchiát kell kialakítani. Ez nem jelent mást, mint hogy első ránézésre világosnak kell lennie, mik a legfontosabbak egy oldalon. Megfelelően elhelyezve, nagy méretben prezentáljuk a főcímeket, gombokat, vastag betűvel, észrevehető (nem rikító!) színben. A tekintet azt találja meg először, amit mi akarunk.

El kell érned a flow hatást, terelned kell a látogatót, aki így nem csak az általad kívánt helyre jut el, de több időt is tölt az oldalon (ami persze SEO-szempontból is remek).

Minden feleslegeset hajíts ki.

Nem kell két bekezdésenként feliratkozást kérned, vagy személyes adatokat. Egyszerűsítsd az utat a felhasználónak, tedd olyan könnyűvé a navigációt, amennyire csak tudod. Minél kevesebb kattintást, választást, döntést követelj meg, és a tartalmakhoz való hozzáférést csak a lehető legszükségesebb esetben tedd bármilyen cselekvés (megosztás, feliratkozás, lájkolás stb.) függvényévé!

Szinte színtelenül?

A színekkel remekül lehet játszani: brandet építhetünk, befolyásolhatjuk a felhasználók érzelmeit, reakcióit. Sok esetben azonban egy weboldalon túl sok színt használnak, ami ellentétes hatást érhet el, disszonanciát teremt.

Gondolj a legnagyobbakra: a Facebook, a Twitter, a Coca-Cola mind egyetlen domináns színt használnak, amelyet mégis azonnal felismerünk. A Facebook kék-fehérje olyannyira jellegzetes, hogy automatikusan erre asszociálunk, ha hasonló összeállítást látunk.

Nem arról van szó, hogy monokróm weboldalt ajánlanánk neked. Egyszerűen csak önmérsékletet kell tanúsítanod, és kiválasztanod két-három színt, amely valóban képviselheti brandedet online. Ugyanez érvényes a betűtípusokra is: válassz, és ne variálj.

Egyszerűsítsd le a weboldaladat annyira, hogy a látogatónak egyszerűen ne legyen választása, mint az általad kijelölt utat követnie, és tegye ezt magától. Ne komplikáld túl – ez a hatékonyság titka.

Ha tetszett, oszd meg barátaiddal, üzleti partnereiddel:

Szólj hozzá és véleményezz...
comments powered by Disqus