Szikora Marcell Szikora Marcell | 2015/márc/09 | olvasási idő: 3 perc

Ha még mindig azt hiszed, hogy reszponzivitás nélkül is jól megvagy, megmutatjuk, miből maradsz ki.

Megírtuk már, hogy a közönség milyen óriási százaléka használja mobilról a netet, milyen sokan keresnek mobileszközeik segítségével – ez már önmagában elég indok arra, hogy reszponzív dizájnt készíttess weboldaladnak. Most azonban megmutatjuk azt is, hogyan viselkedik ez a közönség. Az adatok elsősorban a tengeren túliakra vonatkoznak, ez azonban nem jelenti azt, hogy irrelevánsak a hazai piac viszonylatában. A trendeket itthon is követjük, még ha valamivel kevesebben használunk is egyelőre okostelefont.

Az eNet kutatása jól mutatja, hogy milyen dinamikusan növekszik a hazai piac. A januári adatok szerint a magyar netezők 62 százaléka használ már okostelefont, ami 11 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Az okostelefonosok jól fogyasztanak

Az amerikai piacon – pontosabban az Egyesült Államokban – a fogyasztók négyötöde vásárol okostelefonján. Az európai adatok is meglehetősen biztatóak, a MasterCard által tavaly készített felmérés szerint az európai okostelefon-használók több mint felének van a telefonján vásárlási mobilapplikáció, és 56 százalékuk havonta legalább egyszer vásárol is valamit a segítségével.

Letaglózó adat, hogy a mobilos keresések 70 százaléka egy órán belül akcióhoz vezet. Ebből azonban csak akkor van esélyed kivenni a részed, ha mobilra optimalizált oldallal dolgozol. A mobilhasználók 40 százaléka ugyanis azonnal továbblép, ha az első találat nem mobilbarát.

A látogató megnyerésére, pontosabban jó első benyomás keltésére egyébként sincs több időd, mint 50 milliszekundum. A mobilt használóknál pedig hatványozottan érvényes ez, hiszen egy olyan oldalt, amelyet csak nagyítgatva, oldalra is görgetve, a hivatkozásokat nagy nehezen eltalálva tudnak használni, gyorsan lecserélnek majd egy olyanra, amely kiszolgálja igényeiket, kényelmüket.

Ez egyébként is rendkívül fontos SEO-szemponttá válik hamarosan, a Google ugyanis a mobiloptimalizációt tényezőként beveszi rangsoroló algoritmusába is. A weboldalakat hónapok óta tesztelik már, s értesítések millióit küldték ki a Webmester Eszközökön keresztül, hogy a nem mobilbarátnak értékelt oldalak fenntartói képben legyenek a változásról. A képlet egyszerű: ha valaki mobilon keres, és nincs mobilbarát oldalad, ne számíts jó helyezésre a keresési találatai között.

Mi következik mindebből?

Mindössze annyi, hogy az okostelefonokat – és persze tableteket és különféle más okoseszközöket – használók egyre aktívabban vásárolnak, sokszor aktívabban, mint azok, akik asztali gépről csatlakoznak a netre. Ha tehát el tudod érni őket, kiváló lehetőséget kapsz eladásaid növelésére. Ahhoz viszont, hogy valóban eljuthass hozzájuk, nincs más választásod, mint hogy egy mobilbarát

Ha tetszett, oszd meg barátaiddal, üzleti partnereiddel:

Szólj hozzá és véleményezz...
comments powered by Disqus