Tartalom természetesen nem csak a közösségi vagy megosztó oldalakon, híroldalakon lehet - egy céges weboldal esetében éppen olyan fontos, már csak a keresőoptimalizálás miatt is, hogy folyamatosan frissülő és informatív tartalmakkal töltsük fel. A valóban minőségi tartalmat a látogatók kedvelik, s így a Google is kedveli.
Nem mindegy azonban, hogy ezeket milyen formában prezentáljuk. A legtöbb weboldal még akkor is, ha reszponzív dizájnt használ, statikusan jeleníti meg az új tartalmakat – ugyanazt a megjelenítést használva újra és újra. Hogy mi ezzel a gond? Vessünk egy pillantást bármelyik napilapra.
A nyomtatott sajtóban több száz template-et alkalmaznak, amelyekkel úgy tördelik az újságot, hogy az mindig a lehető legjobban megragadja a figyelmet, hogy a különféle tartalomtípusok a legjobb helyre kerüljenek. Ezt a módszert mára már néhány nagyobb híroldal kezdi átvenni, de a túlnyomó többségnek meg sem fordul a fejében.
Az igazán reszponzívnak mondható dizájn nem csak a platformra van tekintettel, de ugyanígy magukra a felhasználókra, és a tartalmakra is. Így amikor valaki meglátogatja az oldalt, a használt eszköznek, földrajzi helyzetének, tevékenységének megfelelő tartalmat kap, az ahhoz leginkább illő formában. Ez a tökéletesen személyre szabott tartalommarketing, amelyben óriási lehetőségek rejlenek.
A reszponzív dizájnnak és a tartalomnak ez a szimbiózisa az, amely a látogatók lehető legszélesebb körét ragadhatja meg. Természetesen ez nem kevés munkát kíván meg, tesztelést, hosszú távon azonban rendkívül kifizetődő. Éppen ezért készít egy kiadó megyei lapokat, hírekkel, életmóddal, pletykákkal foglalkozó kiadványokat – a különbség, hogy egy weboldal esetén lehetőségünk van adaptív módon, egyetlen helyen megoldani ezt. Nem kell külön weboldalt készítenünk minden buyer persona számára – egyszerűen megjeleníthetjük ugyanazon a helyen a különféle tartalmakat.