Ha fejlesztjük honlapunkat, aktívak vagyunk a közösségi médiában, tartalommarketinget alkalmazunk, sokszor csak valóban hosszabb távon láthatjuk megtérülni azt az időt, energiát és pénzt, amit arra áldozunk, hogy brandünket építsük, termékeinket reklámozzuk.
A reszponzív dizájn viszont szerencsére láthatóbb eredményeket produkál. Ha azt kérdezzük, hogy a weboldal reszponzívvá tétele megtérül-e, valójában az a kérdés, érdemes-e a felhasználói élmény javítására áldoznunk. Természetesen igen.
Mindenekelőtt érdemes tisztáznunk: a reszponzív dizájn koránt sem azt jelenti, hogy elkészítünk egy mobilos változatot a weboldalunkból. Ha csak egyetlen eszközre kellene optimalizálnunk, nem volna gond. A legtöbbeknek az iPhone ugorhat be elsőre, egyrészt azonban abból is többféle létezik, másrészt pedig az Apple részesedése az okostelefonok piacán mindössze 13 százalék. Ez persze tekintélyes szelet, a király azonban globálisan az Android.
Az Open Signal 2014-es jelentése szerint a piacon jelenleg mintegy 19 ezer különféle Androidos eszköz található. Ez pedig száz és száz különféle megjelenítési módot jelent. Gondolhatnánk, hogy elegendő talán néhány főbb fajtára optimalizálni, így azonban szüntelen hibákkal találkozik majd az oldalra érkező felhasználók egy része. Egy hibás, rosszul megjelenő, kényelmetlenül használható oldalon pedig nem maradnak, nem konvertálnak, inkább másik után néznek, amely megfelelően kiszolgálja igényeiket.
Szóval, milyen megtérülésre számíthatunk?
Röviden összefoglalva: egy olyan oldalon, amelyet könnyebben használhatnak, és amelyen jobban érzik magukat, szívesebben is költik el a pénzüket.
Természetesen ez számokkal is alátámasztható – a marketingben mondani bármit lehet, de elhinni csak azt érdemes, amit adatokkal is alátámaszthatunk.
Az Internet Retailer felhoz két kiváló példát. Az egyik a Smart Flour vállalaté, amely gluténmentes termékekkel foglalkozik. A reszponzívra váltást követően azt tapasztalták, hogy nem csak forgalmuk növekedett, de látogatóik hatékonyabban voltak képesek mobiltelefonjukkal a számukra megfelelő termékeket megtalálni. A cég termékeit célzó inbound megkeresések száma végül 500 százalékkal növekedett.
A Compact Applience cég korábban sok más megoldást is kipróbált, ám látványos növekedést csak akkor tapasztaltak, amikor teljes mértékben reszponzívvá tették oldalukat. Csak az első héten 20 százalékkal nőtt megrendeléseik átlagos értéke, a visszafordulások arány 18 százalékkal csökkent, a konverzió pedig 45 százalékkal növekedett. Mobilos felhasználóktól származó bevételeik összesen 118 százalékkal nőttek. A megtérülés mindössze két hét alatt bekövetkezett.
A legjobb mindebben, hogy a dizájnhoz jó ideig nem kell hozzányúlni – a növekedés azonban nem időleges. A reszponzívra váltás hosszú távú, stabil befektetést biztosít.