Matt Cutts, akinek a szavára mindig érdemes odafigyelni, ha a Google jövőbeni terveiről akarunk többet megtudni, már 2013-ban elhintette, milyen irányba mozdul majd a keresőóriás rangsorolása. Cutts a Pubcon rendezvényen több szempontot is kiemelt – például, hogy a Flasht használó weboldalakat az azt nem támogató készülékeken végzett keresések esetében hátrébb sorolják majd. Ahogyan azokat az oldalakat is, amelyek mobilon az aloldalak helyett a főoldalra irányítanak tovább, és amelyek lassabban töltődnek be mobileszközökön.
Mindebből a tavalyi év vége felé kezdett el komolyan látszani is valami, amikor is a Google elkezdte megjeleníteni a mobilbarát (mobile friendly) megjelölést az arra érdemes keresési találatok mellett. Nem kellett hozzá nagy képzelőerő, hogy kitaláljuk, ez hamarosan a PageRankbe is megtalálja az utat.
Nincs sok időd optimalizálni
Mint kiderült, erre nem is kellett sokat várni. A határidő április 21., ezt követően a keresőben a valóban mobilbarát találatok jelennek majd meg a találati listák élén, hátrébb szorítva azokat az oldalakat, amelyek még nem hódoltak be a trendeknek.
A Google nem bíz semmit a véletlenre, botjai hónapok óta tesztelik a világháló oldalait és értesítik a webmestereket arról, ha nem találták megfelelőnek webhelyeiket. Hogy pontosan milyen súllyal esik majd latba a PageRank kiszámításánál ez a szempont, természetesen nem árulták el, de azt tudjuk, hogy jelentős tényező lesz.
Ez annyit jelent, hogy ha nincsen reszponzív oldalad, vagy oldaladnak egy vagy több, kifejezetten mobileszközökre optimalizált változata, akkor az oldal SEO-értéke meredeken zuhan majd. Méghozzá egy olyan piacon, ahol az okostelefonok és tabletek részesedése nem csak a netezés, de a vásárlások tekintetében is komolyan emelkedik.