Minél gyorsabban elintézheti a látogató a feliratkozást, vásárlást vagy mást a weboldaladon, annál nagyobb eséllyel fog konvertálni. Ha azt látja, hogy minden oldal betöltése másodpercekig tart, szemmel követhető, ahogyan lassan felbukkannak az egyes elemek, ahogy összeáll az oldal, az régen rossz. Ha egy végtelen, minden adatára rákérdező formmal kerül szembe, jó eséllyel inkább hagyja a fenébe az egészet. Ha azt látjuk, hogy egy boltban minden kasszánál húszan állnak sorba, inkább megnézzük a következőt a sarkon, ez ilyen egyszerű.
Az egyszerűség tehát a legtöbbször segíti a konverziót, de vizuális hatásokkal erre még inkább ráerősíthetünk. Ha például ahelyett, hogy egy feliratkozó űrlapnál, amely csak néhány mezőből áll, azokat egymás mellé helyezzük el, és nem egymás alá, máris a gyorsaság érzetét keltjük. Jól szemlélteti ezt egy a tumblr oldaláról készült régebbi kép is:
Példa a horizontális űrlap megvalósítására
A horizontális és vertikális elrendezés közötti különbség jelentős lehet, ha valóban sikerül azt az érzetet keltenünk a felhasználóban, hogy pillanatok alatt kitöltheti az űrlapot.
Tekintettel kell lenned arra is, hogy a látogatók hogyan használják majd az oldalt, melyek azok a pontok, ahol konverziót veszíthetsz. Ez általában akkor következik be, ha komolyabb feladat elé állítod úgy, hogy nem jutalmazod az erőfeszítését. Amikor azt érzi, hogy nem éri meg ennyi energiát befektetni (még akkor is, ha egyébként csak egy pár perces űrlap-kitöltésről van szó) azért, amit cserébe kap.
Mindig határozd meg, hogy melyek azok az információk, amelyekre tényleg szükséged van tőle – feliratkozásnál például lehet, hogy nagyon hasznos a szegmentálás miatt, ha tudod a nemét, korát, munkakörét, lakóhelyét és így tovább, de az is lehet, hogy a túlzott információéhséged jelentős hányadukat elűzi.
A sürgősség érzését keltve hatékony lehetsz, ezzel is óvatosan kell azonban bánnod. Te mit gondolnál egy weboldalról, amely kétsoronként rád szól, hogy most azonnal tegyél meg valamit, mert limitált, csak most, egyszeri alkalom és így tovább? Ehelyett dolgozhatsz a színelmélettel – egyszerűen készíts egy gombot nem hosszabb felirattal, mint hogy „letöltés” vagy „feliratkozás”, és fesd egy (nem bántóan rikító) piros árnyalatra. Ez tudat alatt máris kiváltja azt a sürgetést, amit egyébként szavakkal hiába próbálnál.
Mindezek mellett persze weboldaladnak gyorsnak is kell lennie – csak annyit mondunk, hogy ügyes megoldásokkal fokozhatod is ezt a hatást és jobb eredményeket érhetsz el.