Ma már nem kérdés, hogy a mobilmarketing fontos-e, tudjuk, hogy az – kész helyzet előtt állunk. Aki még nem kezdte meg az alkalmazkodást, még mindig abban a világban próbál érvényesülni, amelyet az asztali gépeket használók uraltak, már most lemaradásban van, mégpedig igen nehezen behozhatóban.
A comScore friss jelentése szerint a fordulat még 2014-ben bekövetkezett. Különösebb felhajtás nélkül a lassan növekedő asztali kapcsolatok számát lendületesen meghaladta a mobilról netezők száma, amely még ma is lendületesen növekszik.
Statisztika a mobileszközök, illetve az asztali gépek tekintetében.
Az adatok szerint ma már tízből kilenc netező rendelkezik okostelefonnal, de más okoseszközök is fellendülőben vannak. 47 százalék rendelkezik tablettel is, 34 százalék okostévével, de ami talán a leginkább meglepő: 9 százalékon állnak az okosórák (nem feltétlenül az Apple termékére kell gondolni), és 7 százalékon az okoskarkötők. Aki csak és kizárólag hagyományos asztali kapcsolaton keresztül netezik, már elenyésző kisebbségben van – százból mindössze ketten nem rendelkeznek valamilyen egyéb eszközzel.
Okoseszközök elterjedése.
A felhasználók százmillióit figyelve természetesen szokásaik is egyre jobban kiismerhetővé válnak – s ezek a szokások a reszponzív dizájn fontosságát hangsúlyozzák ki. Az amerikai felhasználók, ha valamilyen terméket vagy szolgáltatást keresnek, százból 48-szor egy keresőmotorból indulnak ki. 33 százalékuk márkaoldalakon keres, 26 százalékuk pedig a brandek applikációin keresztül.
A statisztika megmutatja, hogy a felhasználók milyen módszerekkel és milyen élethelyzetben keresnek az interneten.
Ebből nem csak azt olvashatjuk ki, hogy ma már nem csak a webes jelenlét, de a saját applikáció készítése is fontos egy vállalkozás számára. A legnagyobb kereső, a Google ma már előnyben részesíti a mobilbarát oldalakat, előrébb sorolja azokat a találati listákon. Az a 33 százalék pedig, aki egyből a brand weboldalát keresi fel, nem egy olyan oldalt nyit majd meg, amely kisképernyős eszközén nehézkesen navigálható, rosszul olvasható vagy eleve rosszul jelenik meg.
Az az új kor, amelynek eljövetelét a szakértők évek óta hangoztatják, megérkezett. Nyugaton a fordulópont rég bekövetkezett, és Európa, így hazánk is szorosan követi a nyugati trendeket. Aki még mindig a régi rendszerben gondolkodik, már egészen biztosan le van maradva, de még mindig tehet azért, hogy kihasítsa saját szeletét az átrendeződött piacból – ehhez azonban hinni kell a statisztikáknak és minél hamarabb cselekedni.